Inloggen & aanmelden
Ik ben mijn wachtwoord vergeten. Wat moet ik nu doen?
Je kunt in het inlogscherm op ‘wachtwoord vergeten’ klikken. Je ontvangt nu een e-mailadres op het gekoppelde e-mailadres. Ontvang je de e-mail niet, neem dan even contact op met bezoekersdrukte@toerismevan.nl.
Ik heb een locatie toegevoegd, maar deze is nog niet zichtbaar. Hoe kan dit?
Dat klopt. Wij controleren de locatie nog en na goedkeuring (binnen drie werkdagen) komt de locatie live. Je ontvangt persoonlijk bericht vanuit ons hierover. Vanaf dan kun je de live status doorgeven.
Wijzigen locatie(gegevens)
Ik wil ook graag een andere locatie beheren. Kan ik die ook toevoegen aan mijn account?
Dat is zeker mogelijk. In het startscherm staat onder het stoplicht ‘locaties beheren’. Daar kun je een nieuwe locatie aanmaken. Wij controleren deze locatie en geven goedkeuring binnen drie werkdagen. Je ontvangt hiervan persoonlijk bericht.
Mijn verwachte drukte is gedurende de zomerperiode veranderd. Kan ik dit aanpassen?
Dat kan zeker! Graag zelfs. Houd zowel de live status als het verwachte weekpatroon up-to-date om je bezoeker zo veel mogelijk informatie te geven.
Ik ben aankomende periode tijdelijk dicht. Wat moet ik nu doen?
Bij openingstijden kun je alternatieve openingstijden toevoegen.
Mijn locatie op de kaart lijkt niet te kloppen, kan ik dat aanpassen?
Ja, dat kun je aanpassen. Ga naar locatie-informatie en ‘locatie beheren’. Je kunt hier je gegevens wijzigen. Verplaats de prikker op de kaart naar de goede locatie. Na het opslaan zal hij binnen enkele minuten goed worden getoond.
Waarom moet ik een weekpatroon doorgeven?
Het kan zijn dat jouw locatie(s) op sommige dagen of dagdelen gesloten is/zijn. Je kunt dat van tevoren aangeven, zodat die status voor de bezoekers automatisch te zien is. Ook kan het onverhoopt gebeuren dat je lange tijd geen status kunt doorgeven. Als je na zes uur geen nieuwe meting hebt doorgegeven, dan schakelt het systeem automatisch over op het weekpatroon. De bezoeker ziet dan ook dat het om een verwachting gaat en niet om een realtime-meting. Dit moet je slechts zien als een backup; voor de bezoeker heeft het meerwaarde dat er voldoende realtime-metingen plaatsvinden.
Live status doorgeven
Ik heb de verkeerde live status doorgegeven. En nu?
Geen probleem. Je kunt de live status direct weer opnieuw doorgeven. Hij overschrijft de foutieve status binnen een paar minuten.
De live status is hetzelfde als de verwachte drukte. Moet ik nu de status nog doorgeven?
Ja! De live status is nog duidelijker voor de bezoekers zichtbaar dan de verwachte drukte. Vul dus altijd ook de live status in minimaal drie keer per dag.
Ik heb per ongeluk de live status bij de verkeerde locatie geüpdate. Wat moet ik nu doen?
Dat is geen probleem. Je kunt bij die locatie de live status direct weer updaten. Dan wordt hij binnen enkele minuten bijgewerkt. Je kunt de goede live status dan weer doorgeven voor de juiste locatie.
Ik heb een live status doorgegeven, maar ben het daarna vergeten. Hoe lang blijft de vorige status zichtbaar?
De live status blijft zichtbaar totdat je een nieuwe update hebt gegeven. Ben je dit per ongeluk vergeten? Dan verdwijnt de live status na zes uur. Deze wordt dan vervangen door de weekvoorspelling.
Ik ben op bepaalde dagen of dagdelen gesloten. Moet ik dan ook de live drukte doorgeven?
Nee dat hoeft niet. Op tijden dat je gesloten bent, laat de monitor jouw locatie als lichtgrijs zien op de kaart. Je hoeft dan geen verwachte drukte door te geven. Bij verwacht weekpatroon geef je ook door dat je dan gesloten bent.
Ik wil met meerdere personen van mijn locatie de drukte doorgeven. Is dat mogelijk?
Dat is zeker mogelijk. Je kunt met meerdere mensen één account beheren.
Ik ga er vanuit dat het elke zaterdag erg druk is. Moet ik dit dan elke keer weer doorgeven als live status?
Ja. We maken onderscheid tussen live drukte en verwachte drukte. Het is belangrijk dat je verwachte drukte goed is ingevuld, maar dat je daarnaast ook minimaal drie keer per dag de live drukte doorgeeft. Deze wordt anders getoond aan de voorkant.
Ik heb vanochtend al doorgegeven dat het druk is. Moet ik dit nu ‘s middags ook weer doorgeven, terwijl het nog steeds druk is?
Ja. Om de status voor de bezoeker zo kloppend mogelijk te houden, is het belangrijk dat de live status minimaal drie keer per dag wordt geüpdatet. Na zes uur verdwijnt de vorige live status. Deze wordt dan vervangen door de weekvoorspelling.
Ik heb mijn status doorgegeven, maar waarom is hij niet direct zichtbaar op de kaart?
Er zit altijd een lichte vertraging tussen het live doorgeven van de status en het tonen van de live status op de kaart. Dit kan maximaal 5 minuten duren. Daarna is de live status zichtbaar.
Ik kan zelf de meting niet uitvoeren. Kan een collega dit doen?
Als je zelf de meting op bepaalde dagen of dagdelen niet kunt uitvoeren, dan vragen we je om je inloggegevens over te dragen aan een collega of andere lokale expert die het kan overnemen. Hij/zij kan dan de metingen doorgeven.
Mijn locatie is een groot gebied, zoals een natuurgebied of centrum. Moet ik op dezelfde plek zijn om mijn status door te geven?
Bestrijkt jouw locatie een groot (natuur)gebied? Dan hoef je niet steeds op dezelfde geografische locatie te zijn om de meting door te geven. Bijvoorbeeld: als je ‘s morgens een meting doorgeeft uit het noorden van het gebied en ‘s middags vanuit het zuiden, dan is dat prima. Natuurlijk kunnen er verschillen zijn, maar het gaat erom dat we de bezoeker een algemene indruk kunnen geven.
Staat jouw vraag er niet tussen? Neem dan contact op met de helpdesk via e-mail: bezoekersdrukte@toerismevan.nl. Je kunt ook bellen naar het algemene telefoonnummer van Toerisme Veluwe Arnhem Nijmegen: 088-3660250. Onze medewerkers verbinden je door met de juiste persoon die je kan helpen. De helpdesk is bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 08.30 uur tot 17.00 uur.